Jeg har brugt IKT i følgende kurser:
I de sidste par år har vi på diplomuddannelsen i kemi haft et undervisningslokale med en PC og en projektor i loftet. Dette har muliggjort, at jeg som underviser på skift har gennemgået stof (fortrinsvis opbygning af et edb-program) og hjulpet de studerende med øvelser i programmering.
Fra december 1994 har jeg afholdt eksamen med brug af PC’er. Det har været eksamen i regneark og programmeringssproget Pascal - fra december 2000 også i matematikprogrammet Maple. De studerende har afleveret deres besvarelser på en diskette.
Fra februar 2000 har det været muligt for studerende at stille spørgsmål via e-post mellem 2 lektioner og få svar inden 24 timer.
Fra september 2000 brugtes ”Meddelelser” i Campusnet til at give oplysning om ændringer i lektionsplanen hvad angår tidspunkter, opgaver, emner mv.
I kurset "Internet og databaser" har de studerende arbejde i grupper á 2 personer og haft mulighed for at kommunikere via e-post.
For at øge samarbejdet mellem de studerende i dette kursus har de alle udarbejdet en personlig hjemmeside med oplysning om faglige og personlige interesser.
I de sidste par år har der til hvert kapitel i bogen ”Brug af Internet og www” til kurset "Internet og databaser" været en samling af link. Formålet har været, at de studerende skulle søge og anvende information fra Internettet til løsning af opgaver, og at de havde mulighed for at søge yderligere information om kapitlets emne.
Fra september 2000 brugtes ”Fildeling” under Campusnet til at lægge mindre noter, opgaveløsninger og lektionsplaner ud til de studerende.
Fra hjemmeside for kurset "Internet og databaser" har de studerende kunnet se følgende:
- beskrivelse af formålet med kurset og oversigt over indholdet af kurset
- udvidet litteraturliste
- liste over hvad der er udleveret af undervisningsmateriale på papir
- lektionsplan
- projektforslag til større opgaver i kurset og link til løsning af tidligere opgaver.